Recenzja książki ,,Cmętarz Zwieżąt" Stephena Kinga


Tytuł: ,,Cmętarz Zwieżąt" 

Autor: Stephen King

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Liczba stron: 424

Rok wydania: 1983

Hejka! Przychodzę do was z recenzją dopiero co przeczytanej przeze mnie książki, a mianowicie ,,Cmętarzem Zwieżąt” Stephena Kinga. Jest to 3 moja powieść tego autora i do tej pory jak każda, doczekała się ekranizacji.


Akcja książki dzieje się w czasach, gdy była pisana (początek lat 80 XX wieku). Rodzina Creedów postanawia przeprowadzić się do Ludlow, aby zacząć wszystko od nowa, lepiej. Całość wydaje się prawie idealna: łąki, las, mili sąsiedzi, idealne miejsce dla lekarza, jego żony i dwójki dzieci oraz kota. Niestety, nie ma ideałów: mieszkają przy bardzo ruchliwej drodze, przez którą praktycznie cały czas przetaczają się ciężarówki niebezpieczne dla zwierząt i dzieci; nikt o zdrowych zmysłach nie przejdzie przez nią bez wcześniejszego obejrzenia stron. Kolejną dość niepokojącą rzeczą (głównie dla żony lekarza) jest droga za domem, w lesie, przy której znajduje się tajemniczy cmentarz, na którym jest mnóstwo niesionych przez dziecięce ręce nagrobków, z napisem na bramie ,,CMĘTARZ ZWIEŻĄT”.


Kiedy zaczynałam ją czytać, spodziewałam się tego, czego w innych książkach Kinga: motywu śmierci, rozpaczy, wciągającej i przerażającej fabuły, a także dosyć jasnego zakończenia. Niestety tylko dwa pierwsze punkty się sprawdziły. Książka wciągnęła mnie lekko dopiero po jakiś 150 stronach, dopiero przy ostatnich 30 nie mogłam się oderwać i przestać się bać. Jednak najgorszy był epilog: książka skończyła się nie jasno, rozumiem, gdyby miała być kolejna część, ale jej nie ma. Jest to dość przerażający koniec, ale nie mogę przestać o nim myśleć, mam tyle pytań co do niego… Tak się książek NIE KOŃCZY.


Podsumowując, daję jej 6/10 – jak na razie najniżej oceniona przeze nie książka Kinga. Nie żałuję jej zakupu, ale niezbyt mi przypadła do gustu. Będę ją miło wspominała, nie licząc tego przerażającego  i niejasnego zakończenia, chociaż to również było coś nowego J


Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz