Recenzja książki ,,I Nie Było Już Nikogo" Agaty Christie

Tytuł: ,,I Nie Było Już Nikogo'' (,,10 Małych Murzynków'')

Autor: Agata Christie

Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie

Liczba Stron: 213

Rok pierwszego wydania: 1939

Hejka! Przychodzę do was z recenzją kolejnej książki, a mianowicie ,,I Nie Było Już Nikogo” Agaty Christie (książka wcześniej była znana pod tytułem ,,10 małych murzynków’). Jest to moja pierwsza lektura tej autorki, która mnie bardzo optymistycznie zaskoczyła <3


Akcja książki dzieje się w pierwszej połowie XX wieku. 10 osób (niczym nie powiązanym ze sobą) dostaje listy, zawierające tą samą treść: Tajemniczy pan Owen zaprasza każdego na urlop do jego posiadłości na wyspę Żołnierzyków. Organizator podpisuje się inicjałami – przez co każdy sobie wyobraża, że zaprasza go jakiś jego dawny znajomy. Kiedy wszyscy dotarli na miejsce, tajemniczego gospodarza nie było na wyspie. Całość zaczęła dość podejrzanie wyglądać. Przy pierwszym obiedzie odsłuchana została płyta gramofonowa, na której były nagrane oskarżenia o morderstwa skierowane do każdego z gości. Niedługo po tym giną jeden po drugim w sposób opisany w dziecięcej rymowance, którą ktoś wywiesił w ich pokojach. Odizolowani od reszty świata nie mają jak opuścić wyspy. Wiedzą tylko, że mordercą jest jedna z 10 osób, jednak każde podejrzenie się nie sprawdza, kiedy każda następna osoba podejrzana zostaje zamordowana…


Książka ta trzymała mnie w napięciu do samego końca. Cały czas zastanawiałam się, kto będzie następny? Kto jest mordercą? Gdzie jest Pan Owen? Przeczytałam ją bardzo szybko i ze względu na ciekawość i ze względu na długość. Bardzo mi się spodobał styl pisania pani Christie: nie za długo, na temat, wciągając i tajemniczo. 


Podsumowując, daję jej 10/10 <3 Powieść ta na długo zostanie mi w pamięci, ze względu na świetną treść i sposób pisania. Jest to na pewno nie moje ostatnie spotkanie z panią Christie, kolejną książką na liście jest ,, Morderstwo w Orient Expressie”, jednak nie wiem kiedy się za nią zabiorę, mam masę innych książek do przeczytania L

Udostępnij ten post

5 komentarzy :

  1. Nie czytałam jeszcze tej książki. Niestety jakoś nie mogę się przekonać do twórczości tej autorki. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale Twój tekst sprawił, że jak najszybciej muszę to zmienić! :)

    www.onalubi.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, że nie czytałam nic tej autorki. Aż wstyd się przyznać. Ale Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca i muszę nadrobić zaległości! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę nadrobić zaległości i zapoznać się z książkami Agaty Christie :) Dzięki za motywację!
    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa ogólnie twórczości Agathy Christie i mam nadzieję,że niedługo zapoznam się z tą autorką Pozdrawiam cieplutko https://ksiazkialeksandry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń