Recenzja książki ,,Kasacja" Remigiusza Mroza

Tytuł: ,,Kasacja"

Autor: Remigiusz Mróz

Wydawnictwo: Czwarta Strona (moje wydanie pochodzi od Edipresse Polska)

Liczba Stron: 496 (moje wydanie posiada 489 stron)

Rok wydania: 2015

Hejka! Przychodzę do was z recenzją ostatnio przeze mnie przeczytanej książki, a mianowicie z ,,Kasacją” Remigiusza Mroza.


Akcja książki dzieje się w czasach teraźniejszych podczas pisania książki przez autora – XXI wieku. Jej głównymi bohaterami jest mecenas Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji ,,Żelazny & McWay” i młody, zafascynowany przełożoną aplikant Kordian Oryński. Razem muszą poprowadzić dość ciężką sprawę: syn biznesmena, Piotr Langer, zostaje oskarżony o morderstwo z okrucieństwem na dwóch osobach. Wina wydaje się oczywista, skazaniec spędza 10 dni z ciałami ofiar w swoim mieszkaniu. Tymczasem oskarżony milczy; nie przyznaje się do winy i nie zaprzecza, że jest potencjalnym mordercą. 


Kiedy zaczynałam czytać tę książkę, byłam wyjątkowo optymistycznie nastawiona: oczekiwałam nawet czegoś lepszego, niż to co spotkałam w Katarzynie Bondzie. Jednak po przeczytaniu mam do niej mieszane uczucia: książka, przez pierwsze 100 stron nie była ani trochę ciekawa, to było takie ględzenie o niczym. Z biegiem czasu stała się bardzo ciekawa, aż przez ostatnie 200 stron nie mogłam się oderwać! Niestety, w moim przypadku ta książka ma swoją wadę: wypełniona jest mnóstwem ,,prawniczych” sformułowań, określeń i sprawami w sądzie, których nie do końca potrafiłam pojąć. Przez to w niektórych fragmentach książkę czytało mi się o wiele trudniej, ale w połowie książki zaczęłam rozumieć większość terminów.


Podsumowując, daję jej 7/10 <3. Książka sama w sobie mi się bardzo podobała i gdybym miała możliwość i czas, z chęcią sięgnęłabym po jakąś inną książkę Mroza. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś się z nim spotkam, czego życzę również wam, warto poświęcić trochę czasu temu autorowi J

Udostępnij ten post

1 komentarz :

  1. Polecam Ci następną część - "Zaginięcie". O wiele szybciej i przyjemniej się czyta niż "Kasację". Mam nadzieję, że się nie zniechęcisz po tej książce i sięgniesz po inne książki autora. Ja go uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń